zaterdag 20 oktober 2012

Koekjes met honing en eiwit

Vandaag maar weer eens koekjes gebakken. Ik ben aan het experimenteren met het vervangen van (een:
 deel van) de suiker door honing.  Dit keer heb ik gekozen voor koekjes met honing en eiwit.


Ingrediënten:

200 g bloem
125g  basterdsuiker, (ik heb hier 55 gram honing gedaan en 70 gram bruine basterdsuiker)
125 g margarine (mijn voorkeur gaat uit naar roomboter, maar die had ik niet in huis)
mespunt zout
1 eiwit
1 zakje vanillesuiker

Sla het eiwit stijf. 
Meng de boter, zou en suiker door elkaar, mix er beetje bij beetje het meel door en meng er daarna het stijdve eiwit door heen. Kneed het nog even door en laat het in de koelkast rusten.
Verwarm de oven voor op 150 graden.

Maak kleine balletjes en druk die met een vork plat op de bakplaat.
Ongeveer 20 minuten in de oven en Smullen maar!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten