vrijdag 2 november 2012

Italiaanse bollen.

Omdat ze hier dol zijn op Italiaanse bollen, ben ik een gaan googlen op een recept daarvoor.
Dit recept heb ik onder andere gevonden. Deze heb ik dus nog niet zelf uitgeprobeerd, dat gaat dit weekeinde gebeuren dan zal ik ook een foto plaatsen.

Maar ik bak vaker brood en ik heb er wel vertrouwen in!

Ingredienten:
Tarwebloem   950 g 
Roggebloem     50 g 
Zout           18 g 
Gist             40g 
Olijfolie         30 g 
Water     ca.  550 g 
  
Werkwijze :
Kneed van alle grondstoffen een glad en soepel deeg. 
De deegtemperatuur moet Ca. 26°C. zijn. Nu afwegen in deegbollen van ca. 20 gram. 20 minuten laten rijzen.
Nog een keer opbollen en eventueel met rijstestrooi meel decoreren.
De bollen op de bakplaat leggen en nogmaals ongeveer een uur laten rijzen bij een temperatuur van 26 graden.
Dan bovenop elk bolletje twee kerven insnijden.(oppervlakkig) 
Ca. 18 minuten bij 230°C, met stoom afbakken. Je kunt ook een bakje water in de oven zetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten