donderdag 4 november 2021

#foodblogswap boterkoek met havermout

Deze maand,  of eigenlijk vorige,  want ik ben een beetje laat,  mocht ik koken van het blog van Anna.

Moeilijk om te kiezen maar omdat ik zaterdag jarig ben een toch aan het bakken sloeg,  koos ik de  (gezondere ) variant op boterkoek
Omdat ik mega veel walnoten heb,  koos ik ervoor om de koek met walnoten ipv appel te maken. 

Ingrediënten:
125 gram havermout (ik had vlokken,  dus ik heb ze gemalen)
100 gram bloem
200 gram boter (bvk roomboter)
150 gram suiker
1 ei voor door het beslag en 1 om erover te doen(maar die laatste ben ik vergeten)
Citroenrasp
Snufje zout
In die van Anna zat nog appel en amandel schaatsen
Schaaltje vol gepelde walnoten. 

Mix de boter met de suiker,  voeg het ei toe. Doe de citroenrasp en het snufje zout erbij.  Dan in delen de bloem en havermouten mix tot een goed beslag. 
Vet een boterkoekvorm in en verdeel het beslag erin.  Dan de walnoten erover verdelen. 
Ongeveer 35 minuten op 180 graden onder- boven warmte. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten