dinsdag 29 november 2022

#foodblogswap Brownies met walnoten

Deze maand mocht ik iets maken van het blog van gezin over de kook.
Omdat manlief graag iets lekkers heeft tijdens het voetballen kijken en al tijden vraagt wanneer ik weer eens iets met walnoten ga bakken, heb ik gekozen voor het recept van authentieke Brownies met walnoten.

Als extra twist heb ik ongeveer een derde van de chocolade vervangen door witte chocolade en er kleine stukjes witte chocola door gedaan.

Ze zijn hier erg goed ontvangen.

Ingrediënten:
75 gram gehakte walnoten en een handje halve voor erbovenop
65 gram ongezouten roomboter op kamertemperatuur
200 gram poedersuiker
Ongeveer 75 gram chocolade (ik had 50 gram puur en 25 gram witte)
Een beetje gehakte witte chocolade
1 zakje vanillesuiker
2 eieren
100 gram bloem
Snufje zout

Bereiding:
Verwarm de oven voor op 180 hete lucht

Mix de boter romig met de vanillesuiker en voeg de poedersuiker in delen toe.

Smelt de chocolade au bain marie.

Voeg de eieren 1 voor 1 toe. Het volgende ei pas als het eerste volledig opgenomen is.
Mix de gesmolten chocolade erdoor.

Haal de kom onder de mixer vandaan en zeef de bloem er boven. Spatel de bloem erdoor en daarna de gehakte walnoten en stukjes chocolade.
Leg de halve walnoten er op.

Giet het mengsel in een ingevette of met bakpapier beklede brownie vorm en bak in ongeveer 30 minuten gaar.
Laat in de vorm eerst een kwartiertje afkoelen en stort daarna op een rooster om verder af te koelen.

Snijd in stukken en enjoy!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten