dinsdag 4 januari 2022

#foodblogswap

In December mocht ik wat maken van het bog van sandra. Een leuk blog met veel verschillende recepten. 
Eind december was het hier een beetje chaotisch, dus pas na de jaarwisseling had ik tijd.  Omdat ik in januari zoveel mogelijk gebruik wil maken van ingredienten die ik in huis heb,  zocht ik naar een recept wat bij die gedachte gang zou passen.
De chocoladetulband met koffie glazuur voldeed niet helemaal,  maar kon ik wel aanpassen.

Sandra gebruikte chocoladechips omdat ik die niet had, maar er wel ontzettend veel chocolade ons huis boven was geslopen, heb ik daarvan wat kleingehakt.
Oploskoffie was er ook niet,  maar er wel chocolaatjes met caramel erin. Experiment dus of het lukte om daar glazuur van te maken.  
Ook gebruikte ik geen tulband vorm maar een hartvormige vorm.

Ingrediënten:
175 gram boter
175 gram suiker
160 gram zelfrijzend bakmeel
3 eieren
2 eetlepels cacao
100 gram chocolade ( kleingehakte stukjes)
Snufje zout 

Voor het glazuur:
10 gram boter 
Ongeveer 150 geen gram mini chocolaatjes met caramel erin. 
Maak eerst de cake. 
Beboter een vorm,  verwarm de oven voor op 160 graden. 
Mix de boter en suiker luchtig,  voeg de eieren toe. Meng de bloem, zout en cacao en voeg dit in beetjes toe. Roer er de chocolade door en vul de vorm.  Bak 60 minuten. 
Laat de cake afkoelen en maak het glazuur door de boter en chocolaatjes al roerende au bain marie te smelten.
Als de cake afgekoeld is het glazuur erop strijken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten