donderdag 25 maart 2021

koekjesuitwisseling: Browniecookies

Op Facebook vroeg Laura van lekkerplan wie er zin had in een koekjesuitwisseling. Digitaal dan wel te verstaan. De bedoeling is om op het jouw toegewezen blog inspiratie op te doen en daarmee koekjes  te bakken. 
Ik kreeg metkortindekeuken toegewezen om inspiratie op te doen. Al snel vond ik allerlei brownierecepten en bedacht ik om Browniekoekjes te maken. 
En ze zijn me toch lekker,  het zijn koeken en geen koekjes geworden,  maar dat maakt niet uit. 

Ingrediënten:
110 gram roomboter
1 zakje vanillesuiker 
200 gram chocolade naar keuze (omdat ik heel erg ben van werken met wat ik in huis heb,  maakte ik mijn resten op en werd het een mengsel van puur en melk)
2 eieren
180 gram bruine basterd
Walnoten (ook hier maakte ik een restje op) wat hele voor erop en stukjes voor erdoor

Verwarm de oven op 180.
Mix de eieren,  vanille suiker en basterd suiker luchtig. 
Smelt de boter met de chocolade en meng dat erdoor. 
Schep de bloem erdoor  en de walnoot stukjes. 
Laat 15 minuten rusten in de koelkast.
Bekleed de bakplaat met bakpapier.
Schep kleine hoopjes (ik gebruikte de ijslepel maar heb dus flinke koeken), het loopt nog uit,  dus niet te dicht op elkaar.  Leg op elk hoopje 1 of meer hele walnoten. 
Bak ze 15/18 minuten.  Laat ze op een rooster afkoelen.

1 opmerking:

  1. Oh wow wat ziet het er heerlijk uit. Benieuwd naar foto's van de binnenkant maar ik vrees dat ze al op zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen