vrijdag 29 januari 2021

foodblogswap januari:Indonesische gehaktballetjes

Ik mocht deze keer koken van het blog van Martine.

Ik heb wat kleine aanpassingen gedaan omdat ik geen Djahe en Laos in huis had en het mij te hard regende om nog naar de supermarkt te fietsen. 

Ingredienten:
400 gram rundergehakt
Ongeveer 10 eetlepels paneermeel
1 ei
1gesnipperd uitje
2 uitgeperste teentjes knoflook
1 theelepel serehpoeder
2 theelepels sambal (zelfgemaakte)
Een scheutje chilisaus
3 eetlepels zoete ketjap
Ipv 1 eetlepel pindakaas deed ik 1 eetlepel nog aan te maken pindasaus
Zout
Witte peper
Olie en een klontje boter in in te bakken

Meng het gehakt met de rest en maak er kleine balletjes van.  Bak ze aan in de boter en olie en zet ze nog een 20 minuutjes in de oven om gaar te worden. Of bak ze gewoon gaar in de pan. 
Serveer met pindasaus of sweet chili saus of gewoon zo.
Wij zijn wel van de pindasaus erbij. 

De smaak was goed,, manlief vond ze te flauw, dus volgende keer meer zout en peper. 
Ze waren alleen niet heel stevig,  dus een volgende keer wat meer paneermeel en wat ik met de grote bakken ook doe, na het rollen nog even in de koelkast rusten en dan pas bakken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten