vrijdag 3 februari 2023

#foodblogswap kipsate

Deze maand mocht ik wat maken van nutmegandvinegar

Een leuk blog met allerlei lekkere recepten en kooktips.

Omdat ik voor een verjaardag een borrelplank ging maken, bedacht ik dat de sate ajam daarop erg lekker zou zijn, als ik kleinere spiesjes zou maken.
Dat was ook meteen de twist, de kleinere spiesjes. En ik maakte ze in de grillpan. Ook gebruikte ik vers geraspte gember ipv gember poeder. En witte peper ipv zwarte. Dat potje was leeg. 


Kleine prikkers vond ik bij de groothandel.

Het viel goed in de smaak, zo goed dat ik nog net op de valreep een foto kon maken, net voor alles op was.

Ingrediënten
500 gram kipfilet
3 teentjes knoflook
6 eetlepels olie
1 theelepel geraspte gember
1/2 theelepel peper
1 eetlepel citroensap
1/2 theelepel komijn
1 theelepel zout
1 theelepel koriander poeder

Bereiding
Snijd de kipfilet in dobbelsteentjes.
Pets der knoflook uit en meng deze met alle overige ingrediënten tot een marinade.
Giet de marinade over de kipstukjes en laat een paar uur in trekken.
Rijg de kip stukjes aan de stokjes (let op is geen schoon karweitje)
Kwast de marinade nog even over de kip.

Bak de spiesjes in de grill pan zonder olie of boter(dat zit immers al in de marinade).
Ik serveerde ze op de borrelplank met een beetje pindasaus.

Zoals gezegd, ze waren heel snel schoon op. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten