dinsdag 31 mei 2022

#foodblogswap koekjes met walnoot

Voor de foodblogswap van deze maand mocht ik iets maken van duizend en 1 dag.
Lastig kiezen, omdat veel van de recepten zelf al een foodblogswap recept waren en vanwege mijn allergieën.
Maar nog genoeg om te kiezen hoor. Omdat ik deze maanden zo min mogelijk wil inkopen en vooral veel resten op wil maken, koos ik voor de koekjes met hazelnoten. Boter, suiker en bloem heb ik altijd in huis.
Ik had nog een restant walnoten, dus ipv hazelnoten gebruikte ik walnoten.
De koekjes zijn me toch lekker, je blijft er van eten.
Ingrediënten:
125 gram koude boter
55 gram suiker, ik gebruikte kristal suiker en een zakje vanille suiker
Snufje zout
55 gram maïzena
110 gram bloem
Gehakte walnoten en ik had ook nog halve voor op de koekjes

Mix de boter met de suiker en zout.
Zeef er dan de bloem en maïzena door en kneed tot een stevig deeg.
Rol een deegworst en leg die in de koelkast voor een uur of 2.
Haal de worst uit het plastic, maak lichtjes vochtig en rol door de gehakte noten. Snijd er plakjes van, leg op de bakplaat, druk op elk koekje een halve walnoot en bak ongeveer 15 minuten op 160 graden.
Laat de koekjes op een rooster afkoelen.

1 opmerking: