zondag 30 mei 2021

foodblogswap mei yoghurtijs

Voor de foodblogswap mocht ik iets maken van duizenden1dag, een leuk nog met lekkere recepten.
Omdat ik al een tijdje met het idee speelde in weer eens is te maken,  koos ik voor het bosbessen yoghurtijs
Alleen maakte ik het met aardbeien. En voegde een zakje vanillesuiker toe. 
Ik gebruikte een doosje diepvriesaardbeien, die ik achter in de vriezer vond.

225 gram aardbeien
450 gram Griekse yoghurt 
3 eetlepels honing
3 eetlepels suiker
Zakje vanillesuiker 
2 eetlepels citroensap
2 eetlepels water

Doe alles behalve de yoghurt in een pannetje en breng aan de kook.  Laat pruttelen tot de suiker is opgelost. 
Laat afkoelen, zet de staafmixer erin (of doe het in de blender)  en meng met de yoghurt. Doe in de ijsmachine een laat het volgens de gebruiksaanwijzing draaien. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten