woensdag 30 december 2020

foodblogswap: gevulde champignons

Het was weer tijd voor de maandelijkse foodblogswap en ik mocht wat maken van foodquotes. Weer heel moeilijk kiezen uit al dat lekkers.  Maar omdat ik voor het menu op  kerstavond nog een tussengerechtje zocht, heb ik gekozen voor de

Ik heb weinig aan het recept veranderd, alleen wat toegevoegd. 

Wat heb je nodig voor 4 personen:
4 kastanje champignons
Roomboter 
teentjes knoflook
Peper
Zeezout
Verse peterselie
Paneermeel
Kruidenboter
En een paar champignons

Haal de steeltjes uit de kastanje champignons en hak ze fijn. 
Hak ook de champignons fijn en de knoflook. 
Bak het in de boter gedurende een paar minuutjes.
Haal de pan van het vuur en voeg wat paneermeel toe (kijk zelf even hoe dik je het mengsel wil) Voeg peper en zee zout naar smaak toe. 
Verwarm de oven op 180 graden.
Leg in elke kastanje champignon en klontje kruidenboter, verdeel het mengsel erover en zet het en kwartiertje in de oven. 
Ik ga dit zeker vaker maken,  het viel erg in de smaak,  maar de volgende keer doe ik er denk ik een beetje kaas over om het gerecht wat kleur te geven. 

Eet smakelijk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten