zaterdag 30 september 2017

# Foodblog swap september Aziatische gehaktballetjes

Door drukte had ik een paar maanden niet mee gedaan aan de foodblogswap, maar deze maand wel weer.

IK mocht iets maken van  flyingfoodie.nl

Dat was nog best lastig, omdat ik sinds een poosje koolhydraatarm/beperkt eet, wilde ik niet iets met heel veel koolhydraten eten. Er stonden ook kha recepten op, maar ik wilde juist proberen een gewoon recept khb te maken. 

Het werden de aziatische-gehaktballetjes/.

Ik gebruikte honing in plaats van stroop.
En om de koolhydraten te houden, gebruikte ik sesamzaadjes in plaats van paneermeel.

Mijn ingrediënten;

Voor 500 gram gehakt
4 theelepels honing
4 theelepels 5 spice poeder
3 theelepels sambal oelek
1 theelepel hete chilisaus
1 ei
Zoveel sesamzaad als nodig


Ment alles behalve het sesamzaad door elkaar. Voeg zoveel sesamzaad toe dat je stevige balletjes van kunt draaien.  Bak ze aan in de koekenpan en daarna ongeveer 12 minuten op 180 graden in de oven.


De smaak viel me tegen, het was wat zoetig, maar vooral erg flauw. Ik bakte ze in gezouten roomboter en had dus juist een wat zoutere smaak verwacht.  Volgende x wat spelen met zout en kruiden. 
Maar wat pittige chilisaus als dipsaus, haalde dat aardig op.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten