vrijdag 26 februari 2021

#foodblogswap februari citroenkoekjes

Ik mocht koken van het blog van Andrea. En ik koos voor de citroenkoekjes. Een simpel en niet tijdrovend recept,  wat goed uitkwam in de drukte van verbouwen, online lesgeven en de rest. 

Ingrediënten:
5  bladerdeeg plajes in vieren gesneden
1 losgeklopt ei
De rasp van 2 citroenen
2 eetlepels  suiker
2 eetlepels fijngehakte ongezouten cashewnoten
Andrea gebruikt amandel schaafsel, maar dat had ik niet in huis.

Verwarm de oven op 220 heteluchtverwarming. Leg de in vieren gesneden plakjes bladerdeeg op de bakplaat. Roer de citroenrasp dit het ei en bestrijk de plakjes ermee.  Doe er de fijngehakte nootjes en wat suiker over. 
Bak 12 minuten. 
Voor mijn oven was dat te lang, na 9 minuten heb ik het eruit gehaald en waren sommige al wat donker.

Het zijn lekker koekjes.  Voor de proevers hier had de citroen smaak uitgesprokener mogen zijn. 
Ik ga ze zeker nog eens maken en dan met meer citroen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten