donderdag 29 april 2021

foodblogswap April: Kip kerriesalade

Deze keer mocht ik wat maken van het blog van Claudia.
Omdat ik voor Koningsdag wat hapjes wilde maken en we dol zijn op Kipkerriesalade  maar deze eigenijk teveel calorieën heeft,  koos ik voor haar versie van kipkerriesalade

Ik liet de ananas eruit,  simpel weg omdat ik dat niet in huis had een de rest wel. 

Ingrediënten:
Ongeveer 125 gram gerookte kipfilet
200 gram  griekse yoghurt 
1 stengel heel klein gesneden bleekselderij
1 flinke theelepel kerriepoeder
1 theelepel citroen sap
Peper en zout naar smaak

De kip klein snijden.  De yoghurt met het kerrie poeder en citroensap mengen. De kip en bleekselderij erdoor mengen. Peper en zout naar smaak en dan een uurtje laten rusten in de koelkast in de smaken goed te laten vermengen. 
Heerlijk met toastjes bij de borrel,  maar ook op brood. 
Ik was bang dat ze het hier niet kekker zouden vinden omdat ze de mayonaise smaak zouden missen,  maar het tegendeel was waar, ik kon met moeite zelf nog een toastje beleggen.  Gaat zeker vaker gemaakt worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten