zondag 30 april 2023

#foodblogswap april

Deze maand was er weer een foodblog swap.
Ik mocht wat maken van culi sandra.
Ik had in 2021 ook aan eens wat gemaakt van haar blog, maar er staat nog genoeg lekkers op, dus dat maakte helemaal niet uit.

Ik koos voor de snickerdoodles, de naam had ik al vaker gehoord, maar ik was dus altijd in de veronderstelling geweest dat het wat met de reep Snickers te maken had.

Ik kwam er te laat achter dat ik te weinig roomboter had voor een heel recept, dus maar gehalveerd.

Ingrediënten. Voor het hele recept
115 gram roomboter op kamertemperatuur
100 gram suiker en nog 30 gram  apart
150 gram bloem
1tl bakpoeder
Snufje zout
1ei op kamertemperatuur
1 flinke tl kaneel

Bereiding
Klop de boter en suiker luchtig met de mixer.
Zeef in een andere kom de bloem en het bakpoeder en voeg het zout daar aan toe.
Voeg het ei aan het boter mengsel en als het goed opgelost is, beetje bij beetje het bloem mengsel.
Als het goed gemengd is minimaal een half uur in de koelkast.
Mix de resterende suiker met de kaneel.
Beleg bakplaten met bakpapier.

Verwarm de oven voor op 200 graden.
Rol met je handen balletjes van het deeg en rol ze door het kaneel/suiker mengsel.
Leg ze op de bakplaten.
Bak ze in 9 a 10 minuten gaar.

Laat een half uur afkoelen op de bakplaat en daarna op een rooster verder.

En daar ging het bij mij mis, ik moest nog een boodschap doen en had de koekjes op het rooster. Terwijl ik weg was kwamen er uitwonende kinderen aanwaaien en was er al een deel verdwenen voor ik weer terug was.

Gelukkig konden manlief en ik zelf ook nog wat proeven. Deze koekjes zijn zeker voor herhaling vatbaar. Zo lekker. Yummie.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten