donderdag 6 oktober 2022

#foodblogswap september gehaktballetjes uit de airfryer

Deze maand was ik gekoppeld aan elisabethsmagazine.
Een website met veel meer dan alleen recepten. 

Ik heb gekozen voor de gehaktballetjes met tomaat uit de airfryer.
Omdat manlief geen tomaten liefhebber is, heb ik de tomaten weggelaten.
Het fijne van de recepten op deze site vind ik dat ze voor 2 personen zijn.

Ingrediënten
  • 250 gram  rundergehakt
  • 1 ei
  • 2 eetlepels  paneermeel
  • vers gemalen peper
  • 1 eetlepel gedroogde Italiaanse tuinkruiden
  • snufje chilipeper

De ui die Elisabeth en er door heen doet heb ik weggelaten. 

Meng alles door elkaar en maak er kleine balletjes van.
Zet deze een half uurtje in de koelkast.
Stel je airfryer in op de juiste stand. Ik had hem op de hamburger stand gezet.
Laat de balletjes eerst even op kamer temperatuur komen en bak ze dan in de airfryer.
Ze waren lekker en nog heel sappig. Ik was bang dat ze droog zouden worden, maar dat was zeker niet het geval.
Oorspronkelijk waren het er meer, maar als je ze op het aanrecht laat staan een er komt een uitwonend kind aan waaien verdwijnen er opeens een paar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten