dinsdag 10 mei 2022

#foodblogswap Lemon curd koekjes

Beetje laat, ik had het blogje voor onze vakantie klaargezet, maar iets niet goed gedaan. Dus nu weer weer thuis zijn nieuwe poging.

Ik mocht deze keer wat maken van het blog flyingfoodie.
Omdat ik iets wilde maken wat mee op vakantie kon en ik een feest Lemon curd had staan, viel mijn oog op de koekjes met lemoncurd.
Om ze wat makkelijker mee te nemen, maakte ik er dichte koekjes van.

Ingrediënten:
150 gram boter
60 gram poedersuiker
1 theelepel vanille extract
Flinke snuf zout
185 gram bloem
38 gram maïzena
2 theelepels geraspte citroenschil
110 gram Lemon curd

Klop de boter met de poedersuiker en vanille tot een luchtig geheel.
Meng de rest van de ingrediënten(behalve de Lemon curd) erdoor tot je een stevig deeg hebt. Kneed met de hand nog even na.
Laat het een half uur rusten.

Verwarm de oven voor op 180 graden.

Maak 20 bolletjes van het deeg en rol elk bolletje dun uit tot een rondje.
Leg op elk rondje een lepel Lemon curd en vouw ze dubbel. Druk de randen goed aan.
Leg ze op de bakplaat en bak ongeveer 10 minuten. 
Volgende keer strooi ik wat suiker over de bovenkanten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten