maandag 11 maart 2019

Hartige broodrol

In het kader van restverwerking maakte ik vandaag een hartige broodrol.

Ik gebruikte een rest spekblokjes, een halve paprika, 150 gram gerapste kaas, en een half blikje tomatenpuree.

Ik maakte brooddeeg van 500 gram witbroodmix uit Duitsland, daar moest 160 ml water en 160 ml melk bij, en 75 gram boter. Ik deed er ook een scheutje chilisaus door.

De parika sneed ik in kleine blokjes. Ik bakte de spekblokjes uit en bakte de paprika even mee.

Na de eerste rijs, sloeg ik het deeg door en rolde er een rechthoek van, daarop smeerde ik de tomate puree. Daarover de helft van de gerapste kaas en het spek/paprika mengsel.

Voorzichtig oprollen en de rol tot een rondje vormen.

Nogmaals 30/40 minuten laten rijzen.
Daarna de bovenkant bevochtigen met water en de rest van de kaas erover heen strooien.

35/40 minuten op 180 graden.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten