dinsdag 31 oktober 2017

#Foodblogswap oktober Spareribs

Deze maand deed ik weer mee aan de Foodblogswap. IK mocht koken van Cookingdom van Ariette.

Het was weer moeilijk kiezen met zoveel lekkere recepten. Ik ga zeker vaker wat van dit blog maken.

Voor nu heb ik gekozen voor de zoet-pittige-spareribs.

Spareribs zijn hier zowel van de BBQ als van de grill altijd welkom.

Ik gaar Spareribs altijd voor in de oven en dan gaan ze op het laatst nog even onder de grill of op de bbq.
Garen in de slowcooker kan ook trouwens.

Ingrediënten:

1 kilogram Spareribs
2 theelepels gerookte paprikapoeder
1 theelepel chili poeder (ik deed er nog een halve theelepel bij)
60 gram bruine basterdsuiker
2 theelepels zout

De oven verwarmen op 160 graden. De droge ingrediënten door elkaar mengen en er de spareribs mee inwrijven.

Leg de ribs op de bakplaat en bedek ze met aluminiumfolie. Laat een uur garen.
Na dat uur mag het folie eraf en de oven op 220 graden. Dan nog een kwartier tot 20 minuten bruin bakken.
Dat kan ook op de BBQ.

Ik deed het laatste kwartier de grill aan en voordat ik de ribs daaronder schoof maakte ik nog een keer het dry rub mengsel, wat ik nu met een beetje water en olie tot een marinade mengde.  Hiermee lakte ik de ribs en daarna gingen ze nog een kwartiertje onder de hete grill.
Daar kregen ze een heerlijk krokant korstje van.

Ik gebruik eigenlijk altijd een marinade maar deze dry rub is ook goed ontvangen hier, De spareribs waren precies pittig en zoet genoeg.
Ze waren op voordat ik meer dan 1 foto had kunnen nemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten